Vanwege de beperkte ruimte, zijn de trainings- en wedstrijddagen in principe alleen voor clubleden. In overleg kan er een gastrijder komen trainen. Voor de wedstrijden stellen wij een maximaal aantal deelnemers, clubleden gaan voor op gastrijders! Tijdens inschrijven op MyRCM komt iedereen eerst op de wachtlijst. Leden worden als eerste, op volgorde van binnenkomst inschrijving, op de inschrijflijst geplaatst. Vanaf 20.00 uur op vrijdagavond voor de race worden ook gastrijders naast clubleden in volgorde toegevoegd. Schrijf dus op tijd in, vol=vol. Sta je zondagochtend niet op de inschrijflijst, heeft het ook geen zin om te komen!
Op trainingsavonden is de ruimte open om 18.00 uur tot minimaal 22.00 uur en is in principe vrij rijden, telsysteem draait mee. Mogelijk maken we in overleg wel kleine wedstrijdjes.
Op wedstrijdzondagen gaat de ruimte om 10.00 open en mag je bij binnenkomst direct rijden . We zullen het tijdsschema zo aanpassen, dat we uiterlijk om 17.00 klaar zijn met de race, rijtijden van heats/finales kunnen hier op aangepast worden, onderstaande tijden in het wedstrijdreglement willen we nastreven. Tussen de heats en finales blijft altijd tijd om vrij te rijden. Meerijden met heatjes/finales is géén verplichting! Je mag er altijd voor kiezen alleen tussendoor te rijden, of een keer gedeeltelijk mee te rijden in een wedstrijd. Voorinschrijven is wel verplicht.
Adres:
Weteringstraat 14 0001
7391 TX Twello
meer info op: https://www.rchotwheels.nl/mini-z-rc-hotwheels-twello/
Inschrijfgeld:
- Leden : € 5,00
- Leden met abonnement: gratis
- Niet leden : € 10,00
Wedstrijdreglement
Na binnenkomst mag iedereen direct vrij rijden op de baan en draait het telsysteem mee, dus alle klasses tegelijk. Houd wel rekening met elkaar! Op 2 opvolgende snelste ronden wordt iedereen ingedeeld in een kwalificatie in de eigen klasse. Streven is om rond 11.00 de heatindeling te maken en zo spoedig mogelijk te starten.
Afhankelijk van aantal deelnemers, rijden de heats en finales per klasse of worden (gedeeltelijk) gemixt
Er volgen 2 kwalificatieheats van elk minimaal 7 minuten*, waar gekwalificeerd wordt op 3 snelst opeenvolgende ronden.
Na de 2de kwalificatie worden de rijders ingedeeld in de finales. Er worden maximaal 3 finaleseries gereden, van elk minimaal 7 minuten* op ronden + tijd, waarvan 1 schrap. 2 beste finale resultaten worden bij elkaar opgeteld.
* de minimale tijd kunnen we in overleg met de rijders en afhankelijk van de tijd aanpassen.
We rijden met het Robitronic transpondersysteem, er is een zeer beperkt aantal huurtransponders beschikbaar, mogelijk kun je met een andere deelnemer de transponder uitwisselen.
In het tijdsschema wordt géén rekening gehouden met minimale tijd tussen de series voor laden (gebruikelijke 1 uur). We gaan ervan uit dat elke deelnemer voldoende mogelijkheden heeft voor aanvang van de heat of finale de accu’s vol te krijgen.
Tussen de heats en finales zit altijd voldoende ruimte om te sleutelen en accu’s aan de lader te leggen, nadat je een heat of finale hebt gereden en de korte pauze voorbij is, wordt je geacht rond de baan te staan voor baaninzet.
Technisch reglement RC Hotwheels Twello
Voor alle klassen:
- Alle gebruikte modellen moeten in basis schaal 1:28 zijn
- Uitsluitend rubber banden, geen siliconen of foam
- Smeren uitdrukkelijk niet toegestaan ivm aantasten van de baan. Reinigen met remmenreiniger of wasbenzine mag, banden moet droog zijn als de auto op de baan wordt gezet. Gebruik van reinigers voorzien van agressieve stoffen zijn eveneens niet toegestaan.
- Body moet intact zijn, dus niet rijden met afgebroken delen met scherpe randen. Eventuele frontbumper moet zo afgewerkt zijn of binnen de body vallen Dit om beschadigen van de baan te voorkomen.
- Giro niet toegestaan
- Telsysteem is Robitronic
- Lipo en Life uitsluitend laden volgens specificaties van leverancier, echter maximaal 2C.
- Lipo altijd laden in laadzak!
Seizoen 2025 gaan we experimenteren met een nieuwe klasseindeling. Het kan dus zijn dat we gedurende het seizoen hier nog wijzigingen in aanbrengen!
Het basis idee is in te delen op maximale snelheid, dit wordt getest op de rollerbank. Als er tijdens de heat/finales uitschieters geconstateerd worden, moet de wagen op de rollerbank en bij afwijking moet de rijder de snelheid aanpassen. Dit kan door vertanding wijzigen, andere motor plaatsen, esc instellen en aanpassen van de zender, zoals demomode en gasuitslag. De indeling moet ervoor zorgen dat de rijders comfortabel samen kunnen rijden en hierdoor plezier hebben. Technisch reglement laat zeer veel toe, maar we zien er wel op toe dat een volledig gemodificeerde pan-car niet in de laagste klasse meerijdt. Ofwel, als je bijvoorbeeld in de Klasse C de hele baan, dus ook in de bochten, volgas kunt rijden, is jouw chassis niet geschikt voor deze klasse. Er is overigens geen minimum snelheid. Als je met een lagere snelheid prima mee te komen in een snellere klasse, is dat toegestaan.
let op: op dit moment worden de snelheden nog gecontroleerd op haalbaarheid, staan dus nog niet vast.
Klasse C: 18 km/h
- Maximale snelheid : 18 km/h
- voor beginnende en gevorderde plezierrijders
- in basis zijn dit de RTR modellen, maar ook geschikt voor de HM configuratie.
Klasse B: 26 km/h
- Maximale snelheid : 26 km/h
- voor iedereen
- In basis zijn dit alle 2WD chassis volgens de stock of superstock configuratie.
- In basis wordt hier niet gereden met een volledige lexaan body’s, dak en ruiten mogen wel lexaan zijn.
Klasse A: unlimited
- maximale snelheid: geen beperkingen
- voor iedereen die niet beperkt willen worden door regeltjes, behalve de bovenstaande basisregels
- Chassis vrij, ook 4WD en FWD