De kantine is vanaf 10.00 open en starten we met de opbouw van de baan om 11.00 gaan we van start met de kwalificaties. We zullen het tijdsschema zo aanpassen, dat we uiterlijk om 17.00 klaar zijn met de race, rijtijden van heats/finales kunnen hier op aangepast worden, onderstaande tijden in het wedstrijdreglement willen we nastreven. Tussen de heats en finales blijft altijd tijd om vrij te rijden.
Adres:
de Sportveldenlaan 1
7412 AZ Deventer
Ingang zijkant gebouw Actief, toegang via Brederodelaan.
Inschrijfgeld:
- Junior leden : € 2,50
- Leden : € 5,00
- Niet leden : € 7,50
Wedstrijdreglement
Na opbouw mag iedereen direct vrij rijden op de baan en draait het telsysteem mee. Op 2 opvolgende snelste ronden wordt iedereen ingedeeld in een kwalificatie op rijderssterkte*. Alle klasse’s blijven de gehele dag samen rijden, tot aan de finales.
Er volgen 2 kwalificatieheats van elk 7 minuten, waar gekwalificeerd wordt op 3 snelst opeenvolgende ronden*. Na de eerste kwalificatie wordt er opnieuw op rijderssterkte ingedeeld voor de 2de kwalificatie*.
*Hier wordt wel gekeken naar de rijderscapaciteit, dat niet een potentieel snelle rijder in de laagste heat komt.
Na de 2de kwalificatie worden de rijders ingedeeld in de finales. Afhankelijk van aantal deelnemers, rijden de finales per klasse of worden (gedeeltelijk) gemixt. Er worden maximaal 3 finaleseries gereden, van elk 7 minuten op ronden + tijd, waarvan 1 schrap. 2 beste finale resultaten worden bij elkaar opgeteld.
Aan het einde van het seizoen worden alle uitslagen per klasse bij elkaar geteld en ontvangen de eerste 3 deelnemers per klasse een beker.
We rijden met het Robitronic transpondersysteem, er is een zeer beperkt aantal huurtransponders beschikbaar, mogelijk kun je met een andere deelnemer de transponder uitwisselen. Deelnemers met een sportchassis moeten rekening houden met aansluiting voor de voedingsspanning.
In het tijdsschema wordt géén rekening gehouden met minimale tijd tussen de series voor laden (1 uur). We gaan ervan uit dat elke deelnemer voldoende mogelijkheden heeft voor aanvang van de heat of finale de accu’s vol te krijgen.
Tussen de heats en finales zit altijd voldoende ruimte om te sleutelen en accu’s aan de lader te leggen, nadat je een heat of finale hebt gereden en de korte pauze voorbij is, wordt je geacht rond de baan te staan voor baaninzet.
Technisch reglement RC Hotwheels clubdagen
Voor alle klassen:
- Smeren uitdrukkelijk niet toegestaan ivm aantasten van de baan. Reinigen met remmenreiniger of wasbenzine mag, banden moet droog zijn als de auto op de baan wordt gezet. Gebruik van reinigers voorzien van agressieve stoffen zijn eveneens niet toegestaan.
- Body moet intact zijn, dus niet rijden met afgebroken delen met scherpe randen. Eventuele frontbumper moet zo afgewerkt zijn of binnen de body vallen Dit om beschadigen van de baan te voorkomen.
- Giro niet toegestaan
- Telsysteem is Robitronic
- Lipo en Life uitsluitend laden volgens specificaties van leverancier, echter maximaal 2C.
- Lipo altijd laden in laadzak!
Kyosho Mini-Z StockBox
- Alleen 2WD modellen (MR-01, MR-015, MR-02, MR-03, Sport, Sport2, RWD en Evo) uit de Kyosho Mini-Z reeks, opbouw mag MM, HM, RM of LM zijn.
- Motor: standaard motor met art.nr. MZ-9P en MZ-9E
- Elektronica: standaard Kyosho print, zonder externe turbo of Fet-stacking
- Accu’s: uitsluitend 4x AAA NiMh cellen
- Alle vervangende tuningsparts gemaakt voor het Kyosho chassis die de duurzaamheid verbeteren, zijn toegestaan. Het is niet de bedoeling om in deze klasse met een vol getuned chassis te rijden, daar zijn de volgende klasse’s voor. (Voorbeelden van duurzame verbeteringen: Alu motorsteun, alu stuurblokken, alu stuurstangen, etc.. Dus géén Double wishbone front, PN Chassis, 3 demper achterbrug, etc.)
- Body uitsluitend harde ABS, geen lexaan o.i.d.
- Banden uitsluitend Kyosho Radials uit MZW37-x0 en MZW38-x0 serie op 20mm velgen, dus ook geen dikker tape of meerdere lagen om diameter te vergroten. De markering/aanduiding moet duidelijk leesbaar zijn en bij aanvang van heat of finale op elke band nog duidelijk profiel zichtbaar zijn over de gehele breedte van de band.
- Tandwielverhouding maximaal 44/9 (Indien andere tandwielen worden gebruikt dus verzet van minimaal 4,89)
Kyosho Mini-Z Sport
- Alleen 2WD modellen (MR-01, MR-015, MR-02, MR-03, MR-04, Sport, Sport2, RWD uit de Kyosho Mini-Z reeks, opbouw mag MM, HM, RM of LM zijn.
- Ook de ombouw naar een PN-2.5 is toegestaan.
- Motor: standaard motor met art.nr. MZ-9P en MZ-9E, PN3500 met standaard 14,5 anker of gelijkwaardige motor, Kyosho Brushless 4100KV
- Elektronica vrij
- Accu’s: uitsluitend 4x AAA NiMh cellen
- Alle vervangende tuningsparts gemaakt voor het Kyosho zijn toegestaan
- Body uitsluitend harde ABS, geen lexaan o.i.d.
- Banden vrij, maar uitsluitend rubber, geen foam of siliconen
1:28 Modified
- Chassis vrij, mits het een 1:27/1:28 betreft, ook 4WD
- Motor vrij (Brushed en Brushless)
- Accu’s vrij, ook LiPo of Life
- Elektronica vrij
- Body vrij, dus ook zacht ABS, lexan, etc.
- Banden vrij, maar uitsluitend rubber, geen foam of siliconen
Kyosho Mini-Z HM
- Chassis: Narrow, MR-015, AWD, FWD, MR-013(EVO)
- Motor: R246 Enjoy Battle (of gelijkwaardig, door wedstrijdlijding te bepalen)
- Motormount: vrij
- Body: Vrij, geen Lexaan
- Wielen: 20mm Narrow, max. off-set +1
- Banden: Kyosho Rubber
- Accu: 4 cellen NiMH
- Ophanging: Vrij, zolang dimensie Narrow wordt aangehouden
- Aandrijving: Vrij, zolang dimensie Narrow wordt aangehouden