Koe Cup 2023
De gezelligste wedstrijd van 2023! (helaas is deze al voorbij, maar volgend jaar komt deze zeker weer!!)
Na 3 jaren van afwezigheid, is het dit jaar weer zo ver op 30 april: de Koe Cup, écht de gezelligste wedstrijd van 2023!
Als je deze wedstrijd nog nooit hebt meegemaakt, weet niet wat wat je hebt gemist. De hele dag gaat om plezier, met een sportief tintje. Tijdens het middaguur wordt er een complete lunch aangeboden door onze hoofdsponsor. Maar let wel: meedoen aan de wedstrijd is ook verplicht meedoen aan de lunch! Aan de andere kant, wie wil dat niet!!
Reglementen zijn vrij simpel: gewoon lekker rijden in de verschillende klasses waar je voor in kunt schrijven.
Kosten zijn € 10,00 per deelnemer, inclusief lunch
We rijden de volgende klasse’s, meteen daar achter welke klasse’s hier mee te vergelijken zijn en dus ook mee kunnen doen (let wel op kleine details in reglement zoals FDR en motorsets, er is minimale beperking op het gebruik van en het merk voor tuningsdelen):
- TTxx standaard; Tamiya Top Stock en Tamiya Legend
- M-Chassis; Tamiya M-Chassis
- Sports; Tamiya Euro-TW klasse
- Fronti; NK/ETS Fronti
Wedstrijdreglementen:
Wij hanteren het RC Hotwheels clubreglement, echter worden er 2 kwalificaties gereden en 3 finales, dit vanwege de lunch.
Technische reglementen:
TTxx standaard
Chassis | Tamiya TT-01 of TT02
De TT02-S versie met draagarmen van een TRF auto is niet toegelaten! Ook de opties specifiek voor de TT02-S zijn niet toegestaan |
Gewicht | 1400 gram |
Body | Toerwagen/GT |
Vleugel/spoiler | Niet breder en hoger dan body |
Aandrijving | 4 WD |
Motor/regelaar |
Onderling uitwisselen van motor/regelaar tussen de verschillende sets is niet toegestaan! |
Verplaatsing |
|
Accu | 6 cellen NimH of 2s LiPo hardcase. |
Banden |
|
Smeren en verwarmen | Smeren is toegestaan, echter bandenwarmers zijn niet toegestaan, dit om de toegankelijkheid te vergroten. |
M-Chassis
Chassis |
|
Gewicht | geen minimum gewicht |
Body | Alle body’s bedoeld voor het M-chassis |
Aandrijving | 2 WD (front of achter) |
Motor/regelaar |
Onderling uitwisselen van motor/regelaar tussen de verschillende sets is niet toegestaan! |
Verplaatsing | FDR: 5,7 =maximaal 20t pinion met originele interne vertanding |
Accu | 6 cellen NimH of 2s LiPo hardcase. |
Banden |
|
Smeren en verwarmen | Smeren is toegestaan, echter bandenwarmers zijn niet toegestaan, dit om de toegankelijkheid te vergroten. |
Sports
Chassis | Vrij, 1/10 Narrow scale |
Gewicht | 1350 gram rijklaar (inclusief transponder) |
Body | Toerwagenbody, liefst gelijkend op echte wedstrijdtoerwagens dus geen LMP1 en andere experimentele modellen. Het hoeven geen Tamiya body’s te zijn. Wel wordt op prijs gesteld dat er originele liveries worden gebruikt. Ook dienen de koplampen, achterlichten en grill aanwezig te zijn. |
Aandrijving | 4 WD |
Motor / regelaar |
Onderling uitwisselen van motor/regelaar tussen de verschillende sets is niet toegestaan! |
Verplaatsing |
|
Accu | Lipo 2S hardcase |
Banden |
|
Smeren en verwarmen | Smeren en bandenwarmers zijn toegestaan. |
Fronti
Chassis | Vrij |
Gewicht | Minimaal 1250 gram |
Body | Body specifiek voor FWD, geen standaard toerwagen |
Aandrijving | 2WD op de vooras |
Motor / regelaar | Hobbywing ETS 17.5 met Hobbywing ETS Justock G2 of G3 |
Verplaatsing | FDR 4.5 |
Banden | Ride Frontibanden slicks op witte spaakvelg 26082 |
Accu | Lipo 2S hardcase |
Smeren en verwarmen | Smeren en bandenwarmers zijn toegestaan. |
Voorlopig tijdsschema
8:00 | circuit open, vrij rijden |
9:50 | rijdersbriefing |
10:00 – 12:30 | Kwalificaties |
12:30 – 13:30 | LUNCH! |
13:30 – 17:00 | Finales, aansluitend prijsuitreiking |