Nieuws archief
mini-z 28 jan PDF Afdrukken E-mailadres
donderdag, 30 november 2017 15:09

Mini-Z wedstrijd zondag 28 januari 2018

 

flyeropzet miniz Large

Op zondag 28 januari houdt RC Hotwheels een grote (inter) nationale Mini-Z wedstrijd in de kantine naast de buitenbaan. Dit jaar hebben we de baan uitgebreid met een verbreding set en enkele vloeiende bochten, waardoor de snelheid en rijplezier omhoog gaat! Iedereen met een Kyosho Mini-Z model is van harte welkom om te komen rijden, echter wees op tijd met inschrijven, het aantal deelnemers wordt beperkt i.v.m. de ruimte tot 60

Inschrijven doe je op de MyRCM website:  https://tinyurl.com/j4a7mn6, maximaal 2 klassen per deelnemer.

De kantine is vanaf 9.00 open en om 10.00 gaan we van start met een gecontroleerde training. We zullen het tijdsschema zo aanpassen, dat we uiterlijk om 17.00 klaar zijn met de race, rijtijden van heats/finales kunnen hier op aangepast worden, onderstaande tijden willen we wel nastreven.

Kom allen ouderwets weer een rijden, de wedstrijd is in vertrouwde handen om er een succes van te maken.

Adres:

de Sportvelderlaan 1

7412 AZ   Deventer

Ingang direct aan de ruime parkeerplaats

Groeten en tot 28 januari,

Marten Schaake & Hampy Janssen

 

Wedstrijdreglement

Een klasse wordt pas verreden als er minimaal 5 deelnemers voor zijn. Anders worden deze rijders waar mogelijk ingedeeld in een gelijkwaardige klasse. Je mag voor maximaal 2 klassen inschrijven.

Tussen 10 en 11 uur gecontroleerde training per klasse, dan loopt de computer en registreert de 3 opvolgende snelste ronden over maximaal 50 ronden per rijder. Hieruit wordt de kwalificatie indeling bepaald.

2 kwalificatieheats van elk 7 minuten, de snelste kwalificatie telt voor de finaleplaatsing. Aantal deelnemers per finale wordt voor aanvang van de heats bepaald op basis van het aantal inschrijvingen, met als doel alle finales goed gevuld te krijgen.

3 finales van elk 7 minuten, waarvan 1 schrap. 2 beste finale resultaten worden bij elkaar opgeteld (ronden + tijd) de 3 snelste rijders per finale ontvangen een beker.

We rijden met het Robitronic transpondersysteem, er is een zeer beperkt aantal huurtransponders beschikbaar, mogelijk kun je met een andere deelnemer de transponder uitwisselen. Deelnemers met een sportchassis moeten rekening houden met aansluiting voor de voedingsspanning.

Technisch reglement

Voor alle klassen:

  • Banden uitsluitend rubber, geen foam of siliconen
  • Smeren uitdrukkelijk niet toegestaan, reinigen met remmenreiniger mag, banden moet droog zijn als de auto op de baan wordt gezet
  • Body moet intact zijn, dus niet rijden met afgebroken delen met scherpe randen
  • Giro niet toegestaan

Stock

  • Alleen 2WD modellen (RWD of FWD) uit de Kyosho Mini-Z reeks
  • Motor: standaard motor met art.nr. MZ-9P
  • Accu’s: uitsluitend AAA NiMh cellen
  • Alle tuningsparts toegestaan
  • Body uitsluitend harde ABS, geen lexaan o.i.d.

HM

  • Alleen RWD modellen uit de Kyosho Mini-Z reeks met HM motormount en bijbehorende body, zoals Abarth 500, Mini, etc.
  • Motor: standaard motor met art.nr. MZ-9P met motortandwiel 6 en standaard diff.
  • Accu’s: uitsluitend AAA NiMh cellen
  • Alle tuningsparts toegestaan
  1.  

Modified

  • Motor vrij (brushed en Brushless)
  • Accu’s vrij, ook LiPo of Life (uitsluitend laden vlgs max. specs in laadzak!)
  • Chassis vrij, mits het een 1:27/1:28 betreft
  • Body vrij, dus ook ABS, lexaan oid

Truck

  • Goed gelijkende racetruck met hardplastic opbouw
  • Accu’s vrij, ook LiPo of Life (uitsluitend laden vlgs max. specs in laadzak!)
  • Chassis vrij, mits het een 1:27/1:28 betreft
  • Motor: standaard motor met art.nr. MZ-9P met motortandwiel 6 en standaard diff.

 

 
rally cup PDF Afdrukken E-mailadres
zondag, 15 oktober 2017 10:21

Rally cup

inschrijven via my rcm

https://tinyurl.com/ycjlq2cj

meer info op : https://tinyurl.com/ycc6whr5 

 

rc hotwheels Large

 
inhaalwedstrijd PDF Afdrukken E-mailadres
zaterdag, 09 augustus 2014 14:35

De laatste wedstrijd van het seizoen 2014 is verreden. 

De baan was in de ochtend nog erg nat. En daardoor was de start van de eerste kwalificatie ronde met een uur opgeschoven.

Mede dankzij de inzet van een aantal leden die de baan droog hebben gemaakt kon de eerste kwalificatie rond 11 uur van start. 

Door de zon droogde de baan verder op maar er waren toch nog een paar verradelijke gladde plekken op de baan. Dat was vooral voor de eerste twee heats van de TTxx klasse een uitdaging. 

Daarna droogde de baan snel verder op. De rest van de dag is het droog gebleven ondanks dat een paar regen wolken hun best deden om toch nog de race in de war te sturen.

 

de uitslagen van deze wedstrijd zijn hier nog eens na te lezen.

Ook de eindstand van het clubkampioenschap is bij gewerkt en is hier te vinden.

 

 
5 uurs race 2014 PDF Afdrukken E-mailadres
vrijdag, 08 augustus 2014 09:01
  
Op zondag 24 augustus is op het circuit van Rchotwheels de 5 uurs race van 2014 verreden. 
 
Deze race werd verreden met het Tamiya TTxx chassis (zowel de TT-01 als de TT02 mochten gebruikt worden). Om 8 uur ging de baan open en de zon scheen al lekker. Al bleef de temperatuur nog wel wat aan de lage kant. De eerste deelnemers waren er ondertussen al. Men begon al snel met het opbouwen van hun sleutelplek voor die dag. Accu's werden klaar gemaakt. Banden gemonteerd. En al snel reden de eerste auto's hun oefen rondjes. Een aantal teams had de zaterdag ervoor ook al gereden om hun TT zo goed mogelijk af te stellen voor de race. 
 
Nadat de handout motoren waren uitgedeeld mocht er niet meer gereden worden. Er volgde een korte rijders briefing en om 10:15 begon de kwalificatie. 
Bij deze kwalifictie mocht men 30 minuten rijden. En de 3 snelste aansluitende ronden waren bepalend voor de startplek van het team.  Team Nuts behaalde de pole position voor deze race gevolgd door team The Daltons op 2 en team RAMM! op plek 3. 
Om 11:00 uur volgde de start van de 5-uurs race. Het was nog steeds lekker weer. De zon scheen volop en de temperatuur begon langzaam op te lopen. 
De start verliep soepel en team The Daltons namen meteen de kop. De snelheid zat er al meteen goed in. The Daltons reden al snel ronde tijden in de 18 seconde. Ook het tweede team (team RAMM!) reed al snel in de 18 seconde. De overige teams reden ronde tijden laag in de 19 seconde. Dit gaf al aan dat het niveau hoog lag tijdens deze race. 
Na een tijdje had men zijn plekje op de baan gevonden en team The daltons liep langzaam maar zeker weg van de rest. De afstand tussen plek 2 (RAMM) en plek 3 (NUTS) bleef echter lange tijd gelijk. Dit zou dus nog wel eens een spannende strijd kunnen worden. 
Helaas was het weer hier de spelbreker. Na een zeer zonnige start kwamen er steeds meer donkere wolken boven de baan. Dat het ging regenen was duidelijk. De vraag was alleen wanneer en hoeveel. De teams hielden dan ook goed buienradar in de gaten. Er werd zelfs onweer voorspeld. 
Onweer kwam er gelukkig niet, maar die regen wel. Op een gegeven moment begon het flink te regenen en te waaien. Maar de teams reden door. De meeste teams hadden hier al rekening mee gehouden en hun auto waterdicht gemaakt. Team Green mean machine echter niet. Het team reed echter wel door in de regen maar het onvermijdelijke gebeurde. De auto stopte ermee. De regelaar had een slokje water te veel gekregen. De auto verdween naar de sleutelruimte en even leek de wedstrijd voor dit team over te zijn. Maar men heeft de regelaar weer droog gekregen en men kwam weer op de baan. Met een redelijke achterstand natuurlijk. De ergste regen was toen al over maar de baan was nog erg nat. Dit zorgde voor de nodige glijpartijen. Team the daltons had daar wat minder last van aangezien zij regenbanden hadden gemonteerd. Een zeer goede zet aangezien ze dit ruim een seconde per ronde scheelde. 
Na een tijdje begon de baan toch op te drogen (wat het er niet makkelijker op maakte met droge en natte gedeelten op de baan). Op dat moment had ook team It giet oan! problemen met het water. Bij dit team was de ontvanger de boosdoener. Door snel sleutel werk van Martijn van der Heijden kon ook dit team weer door rijden. Martijn reed voor een ander team (RAMM). Dit gaf ook meteen de sfeer deze dag aan. Deze was erg goed en gezellig.
Helaas kreeg team RAMM snel daarna zelf pech. De stuurservo was kapot. Dus Martijn kon weer aan het sleutelen. De servo werd vervangen en men kwam weer terug in de race. Jammer genoeg wel met een grote achterstand. Ze kwamen terug op plek 4. Deze achterstand konden ze niet meer goed maken. En ze zijn dan ook geeindigt op plek 4. 
Op plek 1 eindigde team The Daltons. zij reden een geweldige race en hebben de leiding vanaf het begin vast gehouden. Team nuts eindigde op plek 2. Op 3 team Green mean machine en op plek 5 it giet Oan!
 
 
 
 
 
 
.
alt
 
 
 
 
 
 
 
 
       
 
 
 
 
  
 
De volledige uitslag is hier te vinden.
 
 
 
 
Meer foto's zijn te vinden in de foto gallerij.
 
Uitslag 3e clubwedstrijd 2014 PDF Afdrukken E-mailadres
dinsdag, 10 juni 2014 19:39

Op zondag 22 juni heeft de 3e clubwedstrijd van 2014 paats gevonden. Wederom met een goed gevuld startveld.

Er waren 33 inschrijvingen verdeeld over de 4 klassen. Met de TTxx klasse (weer) als koploper met 11 inschrijvingen.

De dag begon wat fris maar gedurende de dag kreeg de zon steeds meer de ruimte. 

Tijdens de middagpauze kregen de rijders een uitgebreide lunch aangeboden van de kantine dames. Bedankt dames. 

alt

 

De finales werden dan ook begonnen met goed gevulde buiken.

 

Meerdere foto's van deze dag zijn te vinden in de fotogallerij.

De tussenstand in het clubkampioenschap is hier te vinden .

En de uitslagen van deze 3e clubrace staan hier.

Ook zijn er weer twee baanrecords gesneuveld. Dit keer in de Formule 1 klasse (Angelo prins : 16.103) en M-chassis klasse (Hampy Janssen : 20.120)

 

De volgende clubrace is op zondag 20 juli. (het inschrijfformulier staat alweer online)

 

 

 

 
« StartVorige12345678VolgendeEinde »

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

Buienradar

Sponsors