Mini-Z Reglementen 2018-2019 PDF Afdrukken E-mailadres
woensdag, 16 januari 2019 09:07

Mini-Z wedstrijd RC Hotwheels clubdagen
De kantine is vanaf 10.00 open en starten we met de opbouw van de baan om 11.00 gaan we van start met de kwalificaties. We zullen het tijdsschema zo aanpassen, dat we uiterlijk om 17.00 klaar zijn met de race, rijtijden van heats/finales kunnen hier op aangepast worden, onderstaande tijden in het wedstrijdreglement willen we nastreven. Tussen de heats en finales blijft altijd tijd om vrij te rijden.
Adres:
de Sportveldenlaan 3
7412 AZ Deventer
Ingang direct aan de ruime parkeerplaats, toegang via Brederodelaan.
Wedstrijdreglement
Een klasse wordt pas verreden als er minimaal 5 deelnemers voor zijn. Anders worden deze rijders waar mogelijk ingedeeld in een gelijkwaardige klasse.
2 kwalificatieheats van elk 7 minuten, de snelste kwalificatie telt voor de finaleplaatsing. Aantal deelnemers per finale wordt voor aanvang van de heats bepaald op basis van het aantal inschrijvingen, met als doel alle finales goed gevuld te krijgen.
3 finales van elk 7 minuten, waarvan 1 schrap. 2 beste finale resultaten worden bij elkaar opgeteld (ronden + tijd)
Aan het einde van het seizoen worden alle uitslagen bij elkaar geteld en ontvangen de eerste 3 deelnemers per klasse een beker.
We rijden met het Robitronic transpondersysteem, er is een zeer beperkt aantal huurtransponders beschikbaar, mogelijk kun je met een andere deelnemer de transponder uitwisselen. Deelnemers met een sportchassis moeten rekening houden met aansluiting voor de voedingsspanning.
In het tijdsschema wordt geen rekening gehouden met minimale tijd tussen de series ivm laden. We gaan ervan uit dat elke deelnemer voldoende mogelijkheden heeft voor aanvang van de heat of finale de accus vol te krijgen.
Tussen de heats en finales zit altijd voldoende ruimte of kort te sleutelen en accus aan de lader te leggen, nadat je een heat of finale hebt gereden en de korte pauze voorbij is, wordt je geacht rond de baan te staan voor baaninzet.
RC Hotwheels (inter)nationale Mini-Z wedstrijd
Net als vorig jaar zullen wij een of twee wedstrijden open gooien voor (inter)nationale rijders. Hiervoor zullen de reglementen afwijkend zijn.
Technisch reglement RC Hotwheels clubdagen
Voor alle klassen:
Smeren uitdrukkelijk niet toegestaan ivm aantasten van de baan. Reinigen met remmenreiniger of wasbenzine mag, banden moet droog zijn als de auto op de baan wordt gezet. Gebruik van reinigers voorzien van agressie stoffen zijn eveneens niet toegestaan.
Body moet intact zijn, dus niet rijden met afgebroken delen met scherpe randen
Eventuele frontbumper moet zo afgewerkt zijn of binnen de body vallen, dat beschadigen van de baan niet mogelijk is
Giro niet toegestaan
Telsysteem is Robitronic
Bij voorgeschreven Kyosho radialbanden moet markering/aanduiding duidelijk leesbaar zijn.
Lipo en Life uitsluitend laden volgens specificaties van leverancier, echter maximaal 2C.
Lipo altijd laden in laadzak!
HM / Stock Box
Alleen 2WD modellen (MR-01, MR-015, MR-03, Sport en RWD) uit de Kyosho Mini-Z reeks
Motor: standaard motor met art.nr. MZ-9P (zit ook standaard in de bouwdoos) met 6T pinion
Elektronica: standaard Kyosho print, zonder externe turbo
Accu™s: uitsluitend 4x AAA NiMh cellen
Body uitsluitend Kyosho harde ABS, geen lexaan o.i.d., lexan ramen niet toegestaan
Banden uitsluitend Kyosho Radials uit MZW37of MZW38 serie
Wielbasis 90-98mm
Velgen: max 20mm (zelfde als origineel)
Volgende opties zijn toegestaan:
o Kogellagers
o T-bars
o Oliedemper
o Motorclip
o 0 graden aluminium stuurblokken
o 0 graden aluminium stuurarmen
o Aluminium servotandwiel
Stock
alleen 2WD modellen (MR-01, MR-015, MR-02, MR-03, Sport, RWD en FWD) uit de Kyosho Mini-Z reeks + Jomurema Standaard en Pro chassis
Motor met 4 NiMH cellen:
o MZ-9P max 9:43 vertand
o PN 70t max 11:53 vertand
o PN brushless 3500 max 14:53 vertand
Motor met 1s lipo
o Jomurema standaard motor (laag magnetisch veld) max (nog te bepalen)
o Jomurema stock motor (hoog magnetisch veld) max (nog te bepalen)
Elektronica: standaard Kyosho print, zonder externe turbo, of Jomurema standaard regelaar
Accu’s: uitsluitend 4x AAA NiMh cellen of 1s lipo
Alle vervangende tuningsparts gemaakt voor de Kyosho en Jomurema chassis zijn toegestaan
Body uitsluitend harde ABS, geen lexaan o.i.d.

 

Buienradar

Sponsors